ارتکاب قتل‌عام در کوردستان ایران


ادامه اعتراضات شبانه در شهرهای کوردنشین ایران؛ وضعیت «جنگ» مهاباد
در ادامه قیام سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی دست کم ۷۰ کودک در اعتراضات کشته شدند.
شهرهای مختلف کوردنشین ایران با وجود سرکوب شدید نیروهای امنیتی و انتظامی، روز و شامگاه گذشته شاهد تداوم اعتراضات مردمی بود.
بر اساس گزارش ها، مردم شهرهای پیرانشهر، پاوه، مریوان، سنندج و جوانرود در حمایت از مردم مهاباد یکشنبه ۲۹ آبان ماه به خیابان ها آمدند.

مهاباد روز شنبه پس از تشییع پیکر کمال احمدپور، یکی از قربانیان تظاهرات کنونی، صحنه تظاهرات گسترده مردمی بود. فعالان حقوق بشر در روزهای اخیر وضعیت این شهر را “جنگی” توصیف کرده و نسبت به کشتار “وحشیانه” جمهوری اسلامی ایران در مناطق کوردنشین هشدار داده اند.
بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی و سلاح های سنگین به طور گسترده در مهاباد مستقر شده اند.

شهروندان مهابادی نیز با تجمع در خیابان های این شهر شعارهای مرگ بر بسیجی و مرگ بر سپاهی سر دادند.
در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر قطعی اینترنت و برق در برخی نقاط این شهر منتشر شد.
فعالان حقوق بشر کورد از کشته شدن حداقل سه معترض از جمله یک کودک خبر داده اند که با تیراندازی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای حمایت از مهاباد به خیابان ها در جوانرود و پیرانشهر آمده بودند.
شب گذشته نیروهای امنیتی و سپاه به سوی شرکت کنندگان در مراسم تشییع کاروان قدیر شکری یکی از قربانیان تظاهرات پیرانشهر تیراندازی کردند.

این گزارش ها همچنین حاکی از آن است که نیروهای امنیتی رژیم آیت الله‌ها شامگاه یکشنبه با سلاح های نظامی به سوی شهروندان معترض پیرانشهر تیراندازی کردند.
به گزارش «ههەنگاو» (سازمان حقوق بشر هەنگاو)، نیروهای جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات، شهر جوانرود در استان کرمانشاه را نیز گلوله باران کردند.
لازم به ذکر است که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار دارند، این نیروی تروریستی مسئول بیشتر شرارت در خاورمیانه است.

تیم حقوقی هەنگاو معتقد به رصد کشتارهای جمهوری اسلامی در ۲٤ ساعت گذشته در شهرهای کوردستان است. این کشتارهای هدفمند جمعی علیه کوردها با هدف انجام جنایت انجام می شود. این اقدام عمدی به جنایت مهمترین عنصر تحقق و مصداق قتل‌عام و نسل کشی در حقوق بین الملل است.

سرچشمه

http://www.cybernaua.it/news/newsdett.php?idnews=10625

Website | + posts